Reklamebranchen er i evig udvikling, og det er en stor fordel for klimakampen. Når vores institutioner er under forandring, er det nemlig meget lettere at præge dem i en positiv retning, så de bliver mere bæredygtige.
Her er nogle af de mest bæredygtige innovationer indenformarkedsføring.
Digital markedsføring sparer masser af papir
I gamle dage krævede det utrolig meget papir at lave god markedsføring. Man printede fysiske reklamer, der blev afleveret i folks postkasser. I dag har man fundet ud af at lave bedre og mere effektive reklamer, samtidig med at man sparer papiret. Løsningen er e-mail marketing.
Hos Poetype er de nået rigtigt langt i arbejdet forat skabe klimavenlig og effektiv markedsføring. Poetype benytter sig nemlig af e-mails, når de skal nå ud til en målgruppe. Det betyder, at Poetype kan komme i kontakt med utroligt mange mennesker, uden at fælde et eneste træ for at lave papir til reklamerne.
Vores skove er utrolig vigtige for klimaet
Verdens skove kan siges at være verdens lunger. De forvandler co2 til ilt gennem fotosyntese. Derfor er det fuldstændigt nødvendigt, at vi planter masser af skov i verden, og at vi bevarer det skov, vi allerede har.
Et vigtigt skridt i retningen af at passe bedre på vores skove, er at benytte os af mindre papir. Her er digitalisering af mange af de processer, der førhen er foregået på papir, en vigtig del af omstillingen.
Jo mere analogt arbejde, vi kan digitalisere, jo bedre bliver vi til at passe på vores skove. Det er både en gevinst for klimaet, men også for funktionaliteten i meget af arbejdet. De digitale løsninger kan nemlig ofte transformere arbejdet, så det bliver mere smart og effektivt.